Czym właściwie jest marketing internetowy?

Gdy w okresie powojennym teoretycy zajmujący się opisywaniem i definiowaniem narzędzi ułatwiających nie tylko zrozumienie prawideł gospodarek wolnorynkowych, ale dostarczeniem modeli, które mogliby użyć gracze rynkowi, nie zdawali sobie sprawy w jakim kierunku rozwiną się poszczególne typy marketingu. Rzeczywistość rynku, jak i postęp technologiczny i społeczny wymuszają bowiem zainteresowanie coraz to nowszymi formułami marketingu, i nie mamy tu na myśli pojedynczych tylko narzędzi oddziaływania na klienta, takich jak reklamy w sieci czy choćby bezpośredni mailing.

Przyszłość marketingu to e-marketing

Banałem wręcz, będzie stwierdzenie, iż marketing, tak jak i wiele innych dziedzin leżących na granic nauk społecznych, ekonomicznych i zarządzania, także ulega przemianom, dotrzymując kroku rozwojowi cywilizacyjnemu. Pojawienie się zjawiska, takiego jak marketing internetowy, jest bowiem odpowiedzią na przeniesienie się zainteresowania klientów z rynku – nazwijmy go roboczo – „tradycyjnego”, do przepastnych czeluści internetu. Opracowywane co jakiś czas raporty, uzmysławiają nam, jak szybko w chwili obecnej następuje odwrót klientów od sklepów stacjonarnych, a w zamian rośnie udział największych platform sprzedażowych.

Ktoś mógłby złośliwie stwierdzić, iż przeniesienie życia społecznego i zakupów do internetu, to wynik wejścia na rynek pracy „millenialsów”, którzy niemalże od urodzenia podłączeni byli do świata cyfrowego. Owszem, internet a więc i e-marketing, są dla nich naturalnym środowiskiem; w przeciwieństwie do poprzednich pokoleń nie mają oni oporów przed nawiązaniem głębszych relacji przez społeczności internetowe, nie wiedzą nic zdrożnego w tym, że nawet najdrobniejszą rzecz mogą zakupić w sklepie internetowym, mimo iż podobne produkty znajdą tuż za rogiem swej ulicy, itd. Ale to tylko wierzchołek całego zjawiska. Na rozwój rynków internetowych składają się bowiem, o wiele szersze zjawiska.

Reklamy w sieci i e-marketing – sposób na zaistnienie na cyfrowym rynku

Wśród zjawisk, ułatwiających rozwój takiego zjawiska jak marketing internetowy, należy więc wymienić, oprócz wspomnianego powyżej wzrostu zakupów w sieci, także i inne determinanty. Szybkość i względna łatwość dokonywania zakupów są tu niemniej ważne, niż cena produktów, niejednokrotnie niższa, niż w przypadku podobnych sklepów stacjonarnych. Sklepy stacjonarne są też bardziej ograniczone swymi fizycznymi parametrami, tymczasem magazynowanie towarów przez największe platformy sprzedające via internet, nie jest tak bardzo kosztowne. Przy tak sprzyjających okolicznościach e-marketing będzie dziedziną, która w najbliższym czasie jeszcze w większym stopniu spotka się z zainteresowaniem klientów.

Marketing internetowy, wydawałoby się ograniczony ramami świata cyfrowego, ma bowiem do zaoferowania wiele różnorodnych mechanizmów. Znajdziemy wśród nich: reklamy w sieci, mailing bezpośredni do potencjalnych klientów, reklamy sprofilowane, wspieranie blogosfera i w zamian umieszczanie tam swoich banerów, reklam. Nie bez znaczenia jest także, coraz bardziej ostatnio popularne, pozycjonowanie stron w największych wyszukiwarkach.

More Articles for You

Właściwości i zastosowanie oleju lnianego w kuchni

Po siemię lniane sięga się od wieków, odkąd tylko zauważono pozytywny wpływ na zdrowie tych oleistych ziarenek. Niełatwo jest jednak …

Oferta handlowa – jak ją przygotować, aby była skuteczna?

Przygotowanie skutecznej oferty handlowej może być gwarantem sukcesu i osiągnięcia bardzo dużych zysków. Jednocześnie niedopasowanie oferty, czy po prostu złe …

Na co zwrócić uwagę wybierając maszynkę do włosów?

Maszynka to bez wątpienia jeden z najważniejszych sprzętów dla każdego fryzjera ale również osób, które samodzielnie w domu troszczą się …

Lampy LED – jak dobrać odpowiednią?

Oświetlenie odgrywa niezwykle ważną rolę. Na samopoczucie człowieka najlepiej wpływa naturalne światło słoneczne, jednak dostęp do niego jest ograniczony, między …

Dlaczego warto stosować kosmetyki naturalne?

Nasza skóra jest barierą chroniącą organizm przed środowiskiem zewnętrznym. Kiedy o nią odpowiednio dbamy, może być również ozdobą. Kosmetyki naturalne …

Czym zastąpić cukier w kuchni?

Domowe ciasta i desery – któż ich nie lubi? Tymczasem zwykły, biały cukier od lat uważany jest za bardzo niezdrowy …

DeCommerce © Copyright 2020. All rights reserved.