Czym właściwie jest marketing internetowy?

Gdy w okresie powojennym teoretycy zajmujący się opisywaniem i definiowaniem narzędzi ułatwiających nie tylko zrozumienie prawideł gospodarek wolnorynkowych, ale dostarczeniem modeli, które mogliby użyć gracze rynkowi, nie zdawali sobie sprawy w jakim kierunku rozwiną się poszczególne typy marketingu. Rzeczywistość rynku, jak i postęp technologiczny i społeczny wymuszają bowiem zainteresowanie coraz to nowszymi formułami marketingu, i nie mamy tu na myśli pojedynczych tylko narzędzi oddziaływania na klienta, takich jak reklamy w sieci czy choćby bezpośredni mailing.

Przyszłość marketingu to e-marketing

Banałem wręcz, będzie stwierdzenie, iż marketing, tak jak i wiele innych dziedzin leżących na granic nauk społecznych, ekonomicznych i zarządzania, także ulega przemianom, dotrzymując kroku rozwojowi cywilizacyjnemu. Pojawienie się zjawiska, takiego jak marketing internetowy, jest bowiem odpowiedzią na przeniesienie się zainteresowania klientów z rynku – nazwijmy go roboczo – „tradycyjnego”, do przepastnych czeluści internetu. Opracowywane co jakiś czas raporty, uzmysławiają nam, jak szybko w chwili obecnej następuje odwrót klientów od sklepów stacjonarnych, a w zamian rośnie udział największych platform sprzedażowych.

Ktoś mógłby złośliwie stwierdzić, iż przeniesienie życia społecznego i zakupów do internetu, to wynik wejścia na rynek pracy „millenialsów”, którzy niemalże od urodzenia podłączeni byli do świata cyfrowego. Owszem, internet a więc i e-marketing, są dla nich naturalnym środowiskiem; w przeciwieństwie do poprzednich pokoleń nie mają oni oporów przed nawiązaniem głębszych relacji przez społeczności internetowe, nie wiedzą nic zdrożnego w tym, że nawet najdrobniejszą rzecz mogą zakupić w sklepie internetowym, mimo iż podobne produkty znajdą tuż za rogiem swej ulicy, itd. Ale to tylko wierzchołek całego zjawiska. Na rozwój rynków internetowych składają się bowiem, o wiele szersze zjawiska.

Reklamy w sieci i e-marketing – sposób na zaistnienie na cyfrowym rynku

Wśród zjawisk, ułatwiających rozwój takiego zjawiska jak marketing internetowy, należy więc wymienić, oprócz wspomnianego powyżej wzrostu zakupów w sieci, także i inne determinanty. Szybkość i względna łatwość dokonywania zakupów są tu niemniej ważne, niż cena produktów, niejednokrotnie niższa, niż w przypadku podobnych sklepów stacjonarnych. Sklepy stacjonarne są też bardziej ograniczone swymi fizycznymi parametrami, tymczasem magazynowanie towarów przez największe platformy sprzedające via internet, nie jest tak bardzo kosztowne. Przy tak sprzyjających okolicznościach e-marketing będzie dziedziną, która w najbliższym czasie jeszcze w większym stopniu spotka się z zainteresowaniem klientów.

Marketing internetowy, wydawałoby się ograniczony ramami świata cyfrowego, ma bowiem do zaoferowania wiele różnorodnych mechanizmów. Znajdziemy wśród nich: reklamy w sieci, mailing bezpośredni do potencjalnych klientów, reklamy sprofilowane, wspieranie blogosfera i w zamian umieszczanie tam swoich banerów, reklam. Nie bez znaczenia jest także, coraz bardziej ostatnio popularne, pozycjonowanie stron w największych wyszukiwarkach.

More Articles for You

Lampy LED – jak dobrać odpowiednią?

Oświetlenie odgrywa niezwykle ważną rolę. Na samopoczucie człowieka najlepiej wpływa naturalne światło słoneczne, jednak dostęp do niego jest ograniczony, między …

Dlaczego warto stosować kosmetyki naturalne?

Nasza skóra jest barierą chroniącą organizm przed środowiskiem zewnętrznym. Kiedy o nią odpowiednio dbamy, może być również ozdobą. Kosmetyki naturalne …

Czym zastąpić cukier w kuchni?

Domowe ciasta i desery – któż ich nie lubi? Tymczasem zwykły, biały cukier od lat uważany jest za bardzo niezdrowy …

Wygodne i praktyczne buty dla dzieci

Zbliżająca się wiosna zachęca do zmiany obuwia na dużo lżejsze, bardziej przewiewne oraz przystosowane do okoliczności. Obuwie dziecięce Kupując obuwie …

Najciekawsze atrakcje w Japonii

Japonia to niezwykle miejsce na mapie świata. Dla Europejczyka, czy też ogólnie dla przedstawiciela cywilizacji zachodniej, pobyt w tym miejscu …

— Featured —

Na co zwrócić uwagę, wybierając akumulator samochodowy?

Sklepowe półki wręcz uginają się pod naporem różnych modeli akumulatorów samochodowych, ale nawet przy tak szerokim wachlarzu wyboru wcale nie …

DeCommerce © Copyright 2020. All rights reserved.